2010-01-14

Det här med 90-talet!

Hade en hel torsdag bara för mig själv. Gjorde därför en inventering i familjens filmhylla för en revival av gamla filmer, givetvis VHS, från barndomen. Längst bak i hyllan fann jag istället dessa dammiga VHS-kassetter. Var ju bara tvungen att testa liksom! Klämkäcka kvinnor och män i neonfärgade trikåer peppade med glada leenden. Har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Note to oneself: prova inte gamla träningsvideor från det glada 90-talet.

Bara det här med att stoppa en VHS-kassett i sin kära VCR (sv: videobandspelare, HAHA) räcker ju för att skratta år 2010!

2 kommentarer:

Anders sa...

Klockrena omslag! Sent 80-tal, tidigt 90 i ett nötskal. Mamma hade några liknande videor :)

Anders sa...

Svar: Håller med dig Mato! Jag hoppas dock av en vargjakt av detta slag var en engångsföreteelse, ett misstag av herr miljöminister. Man fallit för den lilla men högljödda grupp av varghatare som till varje pris vill ha bort vargen. Man säger att det var för att rensa bort sjuka vargar, men det har ju visat sig i efterhand att merparten av de skjutna var fullt friska. Jakten kan alltså gett en motsatt effekt. Men varför bara varg, det finns ju fler rovdjur i Sverige som finns i bra mycket större antal än vargen? Läs gärna detta inlägg om detta: http://blogg.aftonbladet.se/martinezpeleta/2010/01/unikt-forsta-intervjun-med-en-varg Lite kul måste jag säga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...