2010-07-18

Jag mår illa. Helt sjukt äckligt illa. Sånt där illamående som gör att kroppen inte kan ligga still utan rör sig lite hela tiden. Precis sånt där illamående som också får kroppen att spy som en katt och helt tappa aptiten. Då är det tur att jag minsann är en fena på huskurer. Det har jag min kära mor att tacka för! Jag vet trix för att bli av med ont i halsen, förkorta förkylningar, hur man bäst läker blåsor eller skavsår, hur man får sår att läka snabbare och mycket mer.


Huskur: Hur man blir av med illamående
  • Försök sova, eftersom pulsen går ner vid sömn och mindre blod strömmar till magen.

  • Ät söt frukt, så som ex. banan eller nektarin, då detta innehar lågt energiinnehåll och inte förvärrar illamåendet, men består av enkla sockerarter och därför tillför en mängd snabb energi.
    Vid energibrist ökar illamåendet.

  • Ät isglass, då isen kyler blodkärlen i magen som dras samman och det leder till att mindre blod strömmar genom magen och dess organ. På så sätt minskar illamåendet kraftigt!

1 kommentar:

Björne sa...

Ajaj, inge kul baby! Önskar jag kunde varit hos dig och pysslat om dig! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...