2011-07-28

De små sakerna är de stora.

Min karl gör mig hel. Han är allt jag vill ha. Den jag vill leva resten av mitt liv tillsammans med. Inte för att han ger mig dyra presenter eller frukost på sängen. Utan för att de små sakerna är de stora. Inte för att han ger mig pengar till en dyr klippning, utan för att han uppmärksammar att jag behöver klippa mig men inte tycker att jag riktigt har råd till det. Inte för att han ger mig en dunderfrukost på sängen, utan för att han inte har något i min yoghurt eftersom han vet att jag mår illa på morgnarna och låter mig därför välja från frukttallriken själv. Inte för att han köper örhängen åt mig, utan för att han ser att mina örhängen har gått sönder och vill ge mig nya. För att han tar sin korta lunchrast till att leta efter choklad utan kolhydrater, så att jag kan äta den utan att bli sjuk. För att han vet att jag älskar te och lakrits och därför letar upp te med lakritsbitar i. För att det första han gör när jag möter honom efter jobbet är att kyssa mig. 
Det är de små sakerna som blir de stora sakerna!

 
 Han är manneN i mitt liv, helt enkelt.

2 kommentarer:

Jossan sa...

Fantastiskt att höra! Det är så fint med människor som är uppmärksamma på de där små grejerna, de där som inte alls alla märker. Glad för din skull!

Jossan sa...

Svar:
Wow! Verkligen härligt och häftigt att du känner så, vad spännande! :) Jag tror att när man känner sig trygg tillsammans med killen (utöver allt det där känslofyllda som såklart också behövs!) och är beredd att ge av sig själv men samtidigt också får, att man har "ett bra utbyte", då handlar det inte om att luska ut om det är THE ONE, utan om att bestämma sig tillsammans om att det är det, att man helt enkelt är villig att älska i nöd och lust. Men vad vet jag :) Iallafall så är det underbart att läsa vad du skriver, det gör mig glad! Jag håller alla tummar!

Och så lite kort om mig: Det är absolut ingen fara, jag har bara råkat på ännu en förkylning bland många sådana under det senaste året, så jag börjar bli rätt trött på det, men jag försöker sova "så mycket jag orkar" så ska det nog fixa sig! Men tack för din omtanke och för att du kollar bloggen!

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...