2010-03-07

Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma.
Nåt annat vill jag inte ha.
Jag hatar tomaten och fisken och spenaten
och plättarna med lingonsylt
Fläsk - har vi för ofta
Lamm - smakar som kofta.
Biff med lök är riktigt läbbigt.
Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma.
Nåt annat vill jag inte ha.
Nä, aldrig jag äter mer rotmos och potäter
och isterband och kalvkotlett.
Pytt - det är för pyttigt.
Mjölk - det är för nyttigt.
Knäckebröd för hårt att tugga.
Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma.
Nåt annat vill jag inte ha.

Har man inte någon blommig falukorv, eller bor ensam utan någon mamma som kan laga blommig falukorv, så får man ta det man har hemma. Gräver man lite längre in i kylen än vanligt så kan man hitta lite härliga råvaror om man har tur. Vad man sen ska laga av dem är en annan femma.

Man kan ju alltid göra någon form av hopkok som resulterar i en risotto. Till det kan man knåpa ihop en vitkålssallad med soltorkade tomater, olivolja och saft från en apelsin.

Och eftersom en risotto ska koka ett tag kan man passa på att göra en kokosmjölksglass på ananas och mango. En sån där god som gör sig snäppet bättre om man toppar med lite fräscha frön, naturella jordnötter och cashews samt citrusskal.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...