2012-10-16

Livet - en öde ö

Livet är inte tillfredställande. Livet är  inte något jag kan leva. Livet är en slingrig väg i en snårskog dit ljuset aldrig når. Att arbeta heltid i ett stressigt klimat efter att ha vaknat tio gånger varje natt och sedan avsluta dagen med ett par kräkor och akuthögt blodsocker är inget liv. Hur hittar man ut ur snårskogen? Var är närmsta skylt till den riktiga vägen? 

Mitt liv känns som en öde ö. Jag sitter mitt på den. På en ö mitt ute i havet. Man kan tänka sig nidbilden av en öde ö; liten, med endast en palm och fullt av hajar i vattnet runt omkring. Åt vilket håll jag än försöker att gå möts jag av faror jag omöjligt kan besegra och en återvändsgränd. Åt inget håll finns en väg eller ett transportmedel bort från den öde ön. Man kan ockse se det som att mitt liv är konstant isolerat från resten av världen. Alla begreänsningar gör att jag inte kan uppelva världen eller ta del av allt som finns där ute. Alla ständiga måsten och sjukdomsymptom som hindrar mig från att leva. Kan man reklamera en sjuk skadad kropp..?

Kjaer har sagt att "det är den som går vilse som finner de nya vägarna". Men, hur hittar man ens en väg när livet består av endast obanad terräng?

1 kommentar:

Mato sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...