2012-01-22

Utmaning!

Jag och André har utmanat varandra! Vi har valt ett par klassiska övningar som man kan göra hemma, på gymmet eller någon annanstans när som helst. Tanken är att vi ska göra övningarna och se antingen hur många repetitioner vi klarar eller hur lång tid vi orkar hålla de statiska övningarna. Sen tränar vi på bäst vi vill och om en månad, 120221, ska vi se vem som har lyckats öka mest procentuellt baserat på individuellt utgångsläge. Langa ditt resultat och häng på!

Klassiska armhävningar; bred fattning och på tå
mitt resultat: 46st

Tricepsarmhävningar; smal fattning och på tå
mitt resultat: 18st

Kobran, fast med utsträckta armar
mitt resultat: 1min 46sek

 
Skålen
mitt resultat: 4min 8sek

Plankan; på underarmar och tå
mitt resultat: 3min 4sek

Jägarböj; benböj på ett ben (90grader i knäleden)
mitt resultat: 18 (höger ben), 17 (vänster ben)
Sit-ups; hela
mitt resultat: 158st


Googlade fram några tydliga bilder som jag lånade.

3 kommentarer:

Emma G sa...

KASS, KASSARE, KASSAST! Så alla ni som lägger in efter mig kan ju bara känner er bäst :)
1: 30st ca 45grader på knä för att skydda axeln
2: 25 st - knä under höft pga av axlar
3: 1.40
4: 2.16
5: 1.09
6. NOLL! hahahahaa!!! Kan ju inte böja mig så! Måste stretcha tror jag :)
7: 60st
ojojoj de kan ju bara bli bättre nu iaf :)

Niklas G sa...

Armhävningar: 30 st
Tricepsarmhävningar: 19 st
Skålen: 1:10 min
Kobran: 47 sek
Jägarböj, h:14 v:15
Plankan: 38 sek
Situps: 65 st

Anneli sa...

Okej, här kommer mina inte allt för imponerande resultat:)
1: 5st på tå
2: 0st på tå
3: 1.05 min
4: 2.22 min
5: 1.10 min
6: Stor nolla! Jag kommer inte ens ner:)
7: 25st
Jag säger som Emma, det kan ju bara bli bättre:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...