2011-08-27

ÄNTLIGEN!

Ett besök hos dietisten gav mitt psyke hopp och jag fick med mig ett paket Extend. Okokt majsstärkelse ska tydligen kunna omvandlas till energi under upp till 9 timmar. Som diabetiker med berg-och-dal-bane-blodsocker ska detta kunna lösa alla mina problem under träningspassen, tydligen.  En shake ser ju inte så god ut dock. Och det var den inte heller. Trots att man får en väldigt fin mustasch, ska jag nog använda mig av bars istället framöver. Mellanmålet blev därför varken LCHF eller utan syntetiska tillsatser som annars. En shake och en Celsius senare snörde jag på mig löparskorna och tog en grusrunda på 7,4km för att testa. Pang, boom, bang var alla låga och höga blodsocker under pulspasset väck. Äntligen kunde jag leva, flyga, andas, vara, slappna av, bara finnas till och prestera under en löparrunda. 
Extend är något som alla diabetiker borde testa! Kolla in: http://www.diabeteskoll.se/

Sen stod vi lite på huvudet en stund!
För när världen är upp och är det lättare att förstå den om man vänder på sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...