2011-08-03

Östfjället, repris

Under stugveckan betade vi av endast tre vandringar, tyvärr. Chili behövde besöka veterinär akut ena dagen, vädret valde att dra ihop himlen med gråa moln och ösa regn över oss två dagar och jag lyckades glida ner med ena bildäcket över en högkant och hänga bilen på underredet (trots att vi har en XC70). Eftersom fjällstugan ligger i Gräftåvallen där Gud för själens skull har skapat radioskugga och minimal mobiltäckning fick jag givetvis hänga med foten på bromsen och bildäcket utanför vägkanten i nästan en timme innan en vänlig själ med monstruös 4WD-bil hade tid att dra loss mig. Under sista dagen besökte dock min morbror med familj oss för en vandring med grillning på Östfjället i stekande sol och 27 grader. Målet för veckans underbaraste vandring var en bäck med forsande vatten väl lämpat för fotbad. Där grillades det god korv och min ena kusin tog ett frivarv längs med fjällkammen. 
Dock, innan detta åt vi givetvis en rejäl frukost i vanlig ordning!

 



2 kommentarer:

Emelie sa...

Tack!

Jag antar att det är av den enkla anledningen att man alltid är två i en relation/vänskapsrelation.
Lika väl som jag kunnat höra av mig har även Björn kunnat höra av sig till mig. Jag vet inte riktigt hur Björn har det då vi inte pratats vid så mycket sedan han flyttade, eller sen han träffade dig. Jag vet dock att han haft det sisådär sedan tidigare, och är det fortfarande inte riktigt OK har jag verkligen överseende. Men fortfarande, man kan höra av sig. De senaste gångerna är det jag som skrivit. Jag tyckte jag låg på honom rätt så mycket när jag besökte honom i Blekinge om att ses osv innan du kom,(förstod att han ville tillbringa tid mig dig då du åkt ner), men även innan jag flyttade till Gävle.

Sen kan det även finnas andra personliga anledningar till att vi kanske inte hörts som vi alltid, alltid brukade göra förr.

Och, jag är INTE bitter. :P
Jag hoppas ni mår bra, båda två.

Sanne sa...

Tack för din kommentar snälla du! Jag behövde verkligen höra det där - tack!
Det blev en skitsnygg mörklila träningstop från stadium som jag är sjukt nöjd med hittills!
Du har helt klart rätt, det blir mycket roligare om man känner sig snygg!
Kram till dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...