2011-09-10

Jag har varit sjuk. Riktigt obarmhärtigt sjuk. I 5 dagar. I 5 dagar har jag inte kunnat stå på benen, svälja, röra på mig eller prata. Inte heller har jag kunnat äta eller dricka. Under fredag natt spenderade jag 9 timmar på Östersunds akutmottagning för andnöd, astmaanfall och värk i bröstet, men läkaren skrev varken ut penicillin, citodon eller en astmaspray som han sa att han skulle göra. Jag spenderade 9 timmar på en brits och blev otrevligt och hårdhänt behandlad av sköterskor som totalt sket i mig och inte heller tog mig på allvar. En diabetiker och astmatiker med mina symptom är ingen akutsjuk patient tydligen. Efter ett EKG naken i en korridor utan avskärmning, ett par kanylmissar, en felsatt PVK, ingen hjälp och 9 timmar på en hård brist reste vi oss, drog ut skiten ur armen och gick. I entrén 50m bort började mina luftrör att krampa och efter en rejäl utskällning lyckades Björn få fram luftrörsvidgande inandningånga. AMAZING. Efter det drog vi. Det har aldrig varit så skönt att se sin egen säng. Det har aldrig heller varit så skönt att komma hem till en rörig lägenhet. Idag är det söndag natt och jag kan äntligen andas lite och stå upp utan att falla ihop.

Imorgon är det måndag; föreläsning, studiegruppsmöte, kurslitteratursläsning, hundpromenader, läkarsamtal, högskolebiblioteksbesökande, lägenhetsstädande och rännande på stan för att ordna diverse ting som gäller. Imorgon har jag inte tid att vara sjuk, så nu får det helt enkelt vara slut med det här!

3 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Stackare! Jobbigt både vara sjuk och bli illa bemött.

jag tror jag hittade hit via någon pysse-blogg :) Jag har ju en sån också.

Bergqvist sa...

coolt att du, som det låter på dig själv, varit nästintill dödssjuk men ändå har du orkat baka och blogga. Det vänder fort i hockey...

Mato sa...

Coolt att jag egentligen varken bakar eller bloggar när jag är riktigt sjuk. De inlägg som ligger under datum som rör de veckor jag varit sjuk är postade retroaktivt. Baket har skett före och efter och sen postats retroaktivt på valda datum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...