2011-09-16

Vuxen..?

Idag spelar jag vuxen. Jag lånar böcker på universitsbiblioteket, planerar framtiden, har på mig retro  skinnstövlar ärvda efter mamma och stör mig på kvitton utan blank baksida. För hur vuxet är det inte att hänga på unibibliotek liksom? Att planera framtiden med utbildning är ju mer vuxet än vuxeT. Och skinnstövlar är förutom skitsnyggt även skitvuxet. Att störa sig på att vissa företag trycker sin logga över hela baksidan på kvittona så att man inte riktigt kan använda dem som kom-ihåg-lappar är också vuxet. Snart ska jag ta med min fina karl på europeisk marknad och hålla handen. För när man är gift är det ju sjukt vuxet att visa sina känslor in public, eller? Vi ska ut och äta med släkten också och nästa vecka ska vi bjuda ut morfar och hans dam på sopplunch. Så sjukt många vuxenpoäng jag måste ha kammat hem nu! Hur det känns? Det känns jävligt vuxet. I morgon måste jag nog kompensera med en heldag i pyjamas framför tv:n.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...