2012-04-24

Maxad träning!


Efter en dag med näsan i böckerna och en nervös arbetsintervju behövde kroppen göra av med lite energi. In med en portion kesellafluff (tack, Cilla!) med mango och kokos och på med träningskläderna. Värmde upp med 2km ryggäckslöpning i Östersunds backar för att sen slänga in väskan på gymmet och fortsätta 2km i samma backar. Blev ett hårt corepass i högt tempo samt ett maxat Bodystep på gymmet och som avslutning 2km backintervaller i en lång brant backe. Väl hemma serverades jag en vällagad fläskfilé med morotspasta av bästa mannen!

1 kommentar:

Cilla sa...

Du får fila på en bra målsättning :) På måndag smäller det! Och kul att du fick till kesellafluffet. Det är riktigt bra!

Hmm, det du "lider av" har jag aldrig hört talas om. Eller jo, diabetes förstås som verkligen påverkar ämnesomsättningen. Däremot det där med den konstgjorda ämnesomsättningen var helt nytt för mig. Usch, jag förstår verkligen hur du känner. Fast ändå inte eftersom jag inte har exakt samma problematik som du. Men jag har också fått kämpa stenhårt för att inte vara tjock. Verkligen. Jag kan träna och träna och kroppen och jag är ändå inte riktigt överens. Det har blivit bättre med tiden eftersom jag verkligen sköter kosten, men med tanke på all den fysiska aktivitet både du och jag utför borde man vara hur fit som helst.

Vad som gör mig ledsen är nonchalansen du möter från läkarna. Klart som fan att någon måste ta din problematik på allvar! Jag har fått kämpa för att få min PCO och IBS ordentligt utredda. Det är som att det inte spelar roll för vården. Det är liksom inga "riktiga" sjukdomar.

Hur som helst, jag tycker att du tar hand om dig själv och verkligen har gjort ett aktivt val av att må bra. Du hade lika gärna kunnat lägga dig i fosterställning i soffan och äta chips hela dagarna för att det är synd om dig (med det inte sagt att du inte får göra det då och då). Men du väljer att må bra och ta hand om dig själv trots att du får kämpa 100 gånger mer än många andra. Pepp till dig :)

Det ska bli superintressant att följa dig. Jag tror att vi kan ha mycket utbyte av varandra. God natt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...