2012-04-29

Hurra!


Björnen fyller 26 år idag! Jag firade honom med delikatessfrukost och paket på sängen tidigt, tidigt. (Det tog timmar att införskaffa ingredienserna i fredags, men födelsedagsbarnet sken som en sol!) Sen packade vi finfika och gick en långpromenad längs med sjön och bara njöt i flera timmar. Under kvällen avnjöts min hemmagjorda LCHF-pizza med Saint Agur och min specialpizzasallad. Middagen toppades med en KLADDIG LCHF-chokladkaka på en bädd av mango och honungsmelon med kesellaglass och varm passionsfrukt. Nu ska dagen avslutas med en omgång Rumble nedbäddade i sängen. Jag tror att jag har lyckats rätt bra idag, så det är nog okej att jag vinner över honom!

1 kommentar:

Cilla sa...

Jag har laddat ner näringsguiden till min telefon. Skitbra ju :)

Ditt namn har verkligen en historia, och det låter som att ditt namn (både smeknamn och efternamn) har stor betydelse och inverkan på ditt liv. Att du har god relation med din pappa idag gör mig glad att höra. Trasiga relationer skadar ofantligt mycket, man får jobba hela livet på den biten. Jag har förstått genom din blogg att du gillar att fotografera och upplever att du är duktig på det. Jag gillar att ta kort, men har aldrig satsat på någon vidare utrustning. Något som står på min to do-lista senare i livet.

Den första tatueringen jag gjorde när jag var 15 år står väl egentligen inte för någonting. Men jag tycker om den ändå för det var mitt sätt att frigöra mig. Att visa att jag var en egen människa efter mina föräldrars skilsmässa. Trasig tonåring som valde att gå sin egen väg är inte alltid helt populärt. Det har dock stärkt mig väldigt mycket. Den andra tatueringen sitter på ryggen och är en symbol för kvinnan. För att vara självständig men att vilja leva i tvåsamhet med den rätta. Som jag tyvärr inte har träffat ännu. På foten står det "honesty, love, intimacy" som står för det jag behöver i en relation. På sidan står det "you have to dance closer to the one you love" vilket jag antar talar för sig själv. Jag har nog alltid sökt kärlek genom hela livet, men har väl inte förrän på senare tid insett varför. Nu kan jag vara själv utan att behöva undra över vem jag är. Den senaste jag gjorde är på underarmen med texten "Chasing the dream" och en fjäril. Det står för att aldrig ge upp och fjärilen symboliserar att jag är fri att göra mina egna val och "flyga" vidare när jag behöver utveckling. Många förklaringar där, men jag har ju skaffat ett par så det tar tid :)

Östersund är superfint, men för långt borta från familjen. Jag är alltför beroende av familjen för att flytta så långt bort. Naturen är dock ett stort plus. Jag älskar att vara ute och där uppe har ni en helt outstading natur som vi inte har här i Småland!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...