2012-05-01

Hur man uppnår ett mål..?


Cillas peppveckor drog igång igår. Mina mål går ut på att komma igång med löpning och spinning efter fotledsskada och sjukdomskrasch i vintras. Både löpning och spinning har lagts på hyllan ett längre tag, tyvärr. Jag ska också logga allt jag äter, när jag äter samt logga all träningstid för att på så sätt kunna sköta mina insulinnivåer på bästa sätt. Att äta och träna baserat på blodsocker ska ändras mot att kontrollera vad jag äter och hur jag tränar för att på så sätt kunna styra blodsockret. Förhoppningsvis lyckas jag även med att träna mig till lite mer definierade muskler via ren styrketräning. Den här veckans mål är att orka logga all mat och träning, köra ett seriöst löppass som känns roligt och motiverande, försöka hinna med ett spinningspass (har i värsta fall ett bokat på måndag) och känna glädjen i att ta på shorts och cykelskor samt att köra ett rent styrkepass med fokus på rygg, mage och armar. Ja, alltså, förutom all min vanliga träning!

Jag har tjuvstartad med matloggning sen en vecka och har redan sänkt mina insulinnivåer med ca 3E per dag. Medelvärdet för blodsocker ligger numer på 9mmol/L istället för 11. Idag tog jag också tag i löpningen. Det gick bättre än väntat. Mycket bättre! Jagade ikapp Madde, som var ute på samma runda och efteråt fick jag sällskap och beröm i solen av Björnen. 
Man uppnår ett mål genom att ta tag i det!
GPS:en missade att mäta första 0,5km - totalen blev därför 5,5km på 29 minuter. Tillsammans med promenaderna har mina fötter tagit mig 13,5km!

1 kommentar:

Cilla sa...

Härligt jobbat =) Positivt att ditt insulin fungerar bättre. Känns så underbart roligt att läsa om er som deltar! Kör järnet i veckan och lycka till!

By the way, du och din kille är så galet fina tillsammans.

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...