2012-05-07

Spinning!

En vecka av mat- och träningsloggning har gått. Fokus har legat på att komma tillbaka efter spinningkraschen i februari, äta den mängd protein som kroppen behöver samt att sänka insulinnivåerna och blodsockret. Om jag lyckats? Veckans andra spinningpass revs av i ett extremt högt tempo under eftermiddagen. Cykelskorna satt som gjutna, lårmusklerna var sprängfyllda av mjölksyra och pulskurvan innehöll många fina värden. Snittet för insulinförbrukning låg tidigare på 31E (30 dagar) och 30,3E (7 dagar) och ligger nu på 29E (30 dagar) och 26,1E (7 dagar). Snittet för blodsockret låg tidigare på 11 (30 dagar) och 10,8 (7 dagar) och ligger nu på 10,2 (30 dagar) och 9,3 (7 dagar). Extremt bra sänkning, helt enkelt! Extremt bra allt, faktiskt!

Laddade upp inför spinning med en schysst äggröra och fick en fin fiskmiddag serverad när jag kom hem. Kvällen avslutades med kesellafil + proteinpulver och björnbär - mums!

2 kommentarer:

Anja sa...

Funderar lite på vad du ville ha sagt med det där citatet? Jag har fortfarande samma inställning.

Cilla sa...

Åh, jag blev helt sugen på att gå på spinning nu! Bra jobbat =)

Du ska känna dig stark och i bra form =) Helt galet snygg är du kvinna! Jag äter 1400-1500 kcal om dagen. Det är inte helt lätt att få ihop det kan jag känna vissa dagar. Man tror att man äter en hel del, men det blir rätt mkt planerande. När man inte äter skit blir det liksom lite svårt att ta sig upp i bra kcal-mängd. Hur äter du?!

By the way, kan du inte ta bort ordverifieringen när man lämnar kommentar. När jag ska skriva på telefonen är det skitsvårt att få till rätt bokstäver...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...