2012-05-03

Good pain!

Idag var det stress, plugg, träning och proteiner som gällde! Arbetsintervju, intervju för examensarbetet, försöka hinna med frukost (kesellafluff med proteinpulver), skriva examensarbete, hinna äta (köttfärsfylld squash), packa träningsväska, träna 2h, käka middag (kycklingwok), kvällspromenad och sen ska sömnen hinnas med innan morgondagen börjar också. Pust! Innan sänggående blir det liniment och varm vetepåse för att försöka råda bot på stela ömmande vader. Annars kommer jag inte att kunna gå imorgon... Gårdagen bjöd på ett bodycombatpass och idag har kroppen presterat max inom uppvärmningslöpning, dance aerobics, MRL och en benhinnebrännande kvällspromenad. Imorgon är det bodypump och spinning. SPINNING, hörde ni det?! 

Har förresten endast använt 21E insulin totalt idag. Persrekord efter 17 år med diabetes! Vanligtvis behöver min kropp mellan 27-32E när jag äter extremt kontrollerat och tränar hårt. Målet för hälsan är att ligga mellan 25-30E per dag och dagens värde är något jag troligtvis aldrig kommer att (eller behöver) uppleva igen. Nog för att det är väldigt ansträngande att hålla stenkoll på allt jag stoppar i mig och när, men det verkar ge resultat och det är betryggande att se att min kropp fungerar som den ska en dag i livet...

1 kommentar:

Cilla sa...

Oj, vilken effektiv men härlig dag :) Jag blev helt fartfylld av att läsa!

Och det gör mig otroligt glad för din skull att din kropp svarar på det du gör med den just nu. Underbart. Jag har kämpat länge med min IBS för att få magen på rätt köl och när man märker att det fungerar bättre och bättre är allt hårt slit värt. Jag minns inte när jag hade magknip och behövde ligga i fosterställning senast. Det otroligt med tanke på att det hände i princip varje dag hela hösten/vintern. Heja oss!

När jag var å hälsade på Jenny tror jag att vi tränade på gymmet du tar foto på. Det väldigt likt ut =)

Ha nu en finfin fredag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...