2012-05-13

Att vända ohälsa till hälsa

Med en sjuk kropp får man kämpa sig fram varje dag. Orken tryter och motivationen är ofta bortblåst. Jag spinnar dock på och har satt fart på löpningen. Förra veckan tog jag mig igenom 3 spinningpass och landade på 8h träning plus hundpromenader. Fick med Anna på helgspinningen och tänk så mycket trevligare det är med sällskap! Jag betade av löppasset under gårdagen och resultatet blev 6km på under 30 minuter - i motvind och med flera backar. Känner mig snabb! Det schwungade i benen och fötterna studsade. Musklerna har fått några träningspass de också och jag tror att jag har lyckats göra dem lite mer synliga.... Att logga all mat som stoppas i munnen är både krävande och skapar en obehaglig medvetenhet. Å andra sidan påverkar det mina blodsockervärden positivt och då är det ju värt det. För ett par år sedan höll jag mig ganska stillasittande och kände mig begränsad av allt fysiskt strul. Blodsockret stoppade träning på alla sätt och vis och ständig värk försvårade det mesta. Idag är jag en fit lady som tränar hårt och har minutiös kontroll på livet. Det är krävande och tar tid, men jag är friskare och mår bättre. Jäklar vilken skillnad!

2 kommentarer:

Cilla sa...

Du är verkligen en fit lady :) En fit och fin lady. Imponerande jobb du har lagt ner på din kropp. Jag hoppas att mitt fett också ska försvinna mer och mer av allt slit så att jag någon gång i livet inte bara kan få en något plattare mage utan också tendens till rutor. OH I WISH! Skitbra jobbat i veckan :) Ge dig själv en klapp på axeln. Feel good. Feel proud. Feel awesome.

KRAM!

Jenny sa...

Hej! Jag hittade hit via Cilla :)
Vilken inspirerande blogg och grymt snygg är du!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...