2012-05-24

Lera är balsam för själen..?

Det här med träningen har inte varit veckans fokus. Alla träningstimmar finns där, men jag får inte till det mentalt och det känns mest tungt. Jag är inte längre nöjd med mina prestationer och hjärnan är stressad till max över examensarbetet. Uppsatsen ligger dock i fas och vi har gjort ett bra jobb, så jag borde inte vara stressad... Spinningen flyter på med rutin på 3 pass per vecka och löpningen stoppas in så fort vaderna och knät orkar. Den här veckan blir det endast ett eller två löppass i helgen, eftersom det har blivit en hel del löpning på de utomhuspass gymmet kör. Funktionell kondition och styrka i solen är rätt trevligt. Leran på marken är mindre trevlig. Efter båda passen har tvättmaskinen fått gå på högvarv för att få bort alla blöta och bruna fläckar. Å andra sidan ska väl träning vara lite skitigt när man genomför den utomhus. Gårdagens värme kändes som en bastu och alla svettades som om de vore grisar på grillen. Jag försökte att intala mig att värmen, den höga pulsen och mjölksyran är good pain! Ett motto som håller i de flesta träningsammanhang, faktiskt.

Nu när det börjar bli stekande varmt ute är det väldigt svettigt att träna i hellånga eller 3/4-delstights. Längre cykelshorts är obekvämt och allt som inte sitter tight fladdrar bara runt. Är det någon som har tips på korta träningsshort som slutar på övre delen av låret, i stil med någon form av hotpants?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...