2012-05-15

Svettigast klärder när man dör vinner!

Kroppen borde vara trött efter 8 dagar med träning varje dag, men icke! Dagen började med morgonlöpning tillsammans med Emma kl.07. Inget blev som det skulle och vi fick springa i kyla och extrem motvind. Trädsprickningen gav oss astmatiker och pollenallergiker en smärre slemchock, men vi kämpade på bra och tog oss ändå 4,4km. Det blev lite utfalls- och grodhopp i trapphuset för att avsluta på topp. Efter en dag med examensarbete gjorde jag paus i uppsatsskrivandet och promenerade med Madde till gymmet för 40 minuter explosiv core tills magmusklerna krampade och 75 minuter hård spinning. Lagom trött och med stumma ben blev det promenad hem. Med en extrem förbränning på omkring 1500-1800kCal enligt pulsklockan hungrade jag nästan ihjäl på vägen hem. Tack och lov stod kockbjörnen redo med en fin ugnsgrillad kyckling, ångkokt broccoli, tsatsiki, sallad och fetaost. Matmonstret har nu förätit sig och intagit soffläge! 

2 kommentarer:

Cilla sa...

Vilken dag =) Så mycket underbar träning! Jag blev helt tokförkyld under dagen och dog i sängen när jag kom hem. Jag känner mig lite piggare nu ikväll och hoppas att kroppen är med på noterna imorgon igen.

Jenny sa...

Wow, vilken dag! Bra jobbat! Härligt att få maten serverad när du kom hem :)
Inspirerande bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...