2012-05-31

Enkla proteinpannkakor med yoghurtglass

Gott, lättsamt och funkar när helst på dagen!
  1. Blanda 50g frysta hallon med 50g lättyoghurt, 50g kesella (kan uteslutas), 2msk funlight och 15g proteinpulver (½ portion)
  2. Ställ in i frysen!
  3. Blanda 15g proteinpulver (½ portion), ca 10g fibrex eller havregryn, 5g pofiber eller sojamjöl, ½tsk fiberhusk och 1 tsk bakpulver
  4. Rör ned 2 ägg och 50g kesella (eller keso)
  5. Vispa med elvisp eller mixa med stavmixer till en jämn smet
  6. Låt smeten svälla ca 10 minuter!
    Rör om i glassen under tiden
  7. Stek smeten i lite smör eller margarin på medelhög värme tills pannkakorna fått en gyllene färg
    Ca 4 medelstora pannkakor
  8. Servera med en gigantisk kula hallonglass och rivet citronskal

2 kommentarer:

Jenny sa...

Låter hur gott som helst! Får nog bli att testa detta i helgen :)

Cilla sa...

Jag hänger ju här mest hela tiden och läser dina underbara inlägg men stressen gör att jag är dålig på att kommentera :/ Sorry! jag ska minsann skärpa mig för jag gillar ju dina kommentarer hos mig, vill inte vara utan =) Kram på dej!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...