2012-05-28

Ajaj... aj!

 Söndagen började fint med träningsläsning i solen kl.07. Examensarbetet fick sig en dos och sen var det löpning på schemat kl.0830. Pepp, glad och med schwung i skorna drog jag iväg. 10 minuter senare hade jag schwungat mig ner i ett hål och landat i ett dike. Uppskrapade ben, höfter, armar, händer och axlar. Haltade mig mindre glad hemåt med grus i alla sår. Efter en dålig start spenderade vi dagen på gräsmattan i solen med ett yatzy där man inte kan tappa bort tärningarna. När solen blev för varm träningsladdade jag med massa mat och drog iväg på ett spinningpass, medan Björnen förberedde middagen. Spinningen gick finfint och svetten sved oskönt i alla sår. Väl hemma packades laxen ned i lådor och fick sig en tur ut i det fria. En dålig, men bra dag!

Idag är knät uppsvullet och vätskar sig, höften blå och öm, handflatorna har diverse hål efter stenar och är svullna och blå. På schemat står stress med examensarbetet och sedan ett outdoorpass på gymmet. Ska bli spännande att se vad kroppen har att ge...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...