2012-05-14

Fynd!

En Spinx Q från Haglöfs är rätt dyr. Närmare bestämt kostar den lite över 4500kr hos alla återförsäljare... Jag har flera skaljackor av hög kvalitet och renommerade märken, men min svarta Lundhagsjacka som jag levt flera år i har nu ett hål i membranet. När man spenderar nästan all ledig tid utomhus i outdoorlandskapet Jämtland är det viktigt att ha en skaljacka som tål dåligt väder, lera, kol, eldning och diverse liknande saker. Min tanke var att spara pengar och köpa en svart skaljacka med påkostat membran när jag fått min fasta anställning i augusti, men sen hittade jag denna på Tradera. Ny, oanvänd och till fyndpriset 1400kr. Vilket kap!

3 kommentarer:

johanna sa...

Haha, ja jag skulle KUNNA göra båda alternativen själv och få till dom nyttigare, men hela grejen var ju att jag inte ville göra det nu :-) Plus att jag säger nejnej till allt lchf!

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Perfekt fynd :D . Sånt där gör en otroligt glad :D

johanna sa...

Jag håller med! Det kanske kan vara bra som kickstart med strikt lchf, men i längden måste det ju bli svårt för bl. a. levern att hantera så mycket fett. Ja, haha jag är nog lite sån överhuvudtaget, jag tycker inte att det gör så mycket att unna sig, så länge man vet att det är onyttigt. Det jag hatar mest av allt är allt dolt socker som finns ute i våran mat, t. ex i fruktyoughurtar och sånt. Ska man äta socker ska man veta att man får i sig det! Typ som godis haha, då vet man iaf vad man får ;-) Sen så är det nog så, att en av anledningarna till att jag tränar så mycket är (förutom för att det är det roligaste som finns förstås) så att jag ska kunna unna mig lite av livets goda :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...