2012-04-25

Örtagård

Min rosmarin har fått mycket kärlek, vatten och näring. Snart är den så stor att den verkar vara redo att lämna hemmet. Inte okej! Livet var mycket enklare när den endast var en liten plant. Jag köpte förresten kryddplant till Björn för att överraska här om dagen. Det sköna med det är att han nu måste tacka mig genom att plantera dem! Jag har på känn att middagarna framöver kommer att vara extra over the top med tanke på att vi snart inte ser ut för alla kryddor...

Oregano Hot Spicy, Ananasmynta, vit citrontimjan och lila basilika.

Basilika, rosmarin, citronmeliss och mer rosmarin.

1 kommentar:

Cilla sa...

Mato: Jag jobbar på gymnasiet och undervisar i svenska och engelska. Du är på väg att bli lärare? Vilken typ?

Visst är det så att fettuppgång påverkar motivationen. Väldigt mycket. Du är muskulös och pulsmässigt uthållig som en jagad gasell på savannen - feel proud woman! Jag är också lite av ett fysmonter och ganska stark. Helt fit är jag dock inte, men jag tycker så mycket mer om min kropp än för ett år sedan. Det är mer balans mellan mig och kroppen, vilket är oerhört skönt efter allt slit :) För visst är det så, man måste påminna sig om hur fin man är. Och jag är en riktigt helylle och snäll tjej för övrigt och sådana egenskaper är också värdefulla. Jag tackar med ödmjukhet över din fina komplimang. Jag blev nästan lite röd om kinderna :)

Jag ser verkligen fram emot din målsättning på måndag :) Själv kommer jag att delge min målsättning redan på söndag. Mest för att man ska kunna få lite inspiration angående hur man kan tänka när det gäller att sätta upp mål.

Gillar kryddorna :) När jag flyttar och kommer i ordning i nya lägenheten (precis separerat) ska jag odla kryddplantor. Jag har pippi på färsk timjan för tillfället.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...