2012-06-03

Kickstart my heart!

Hela lördagen gick åt till att ligga i soffan. Det ösregnade ute och diabetesen gjorde mig till ett kolli. Låg med migrän och extremt illamående hela natten. Kunde inte somna trots muskelavslappnande tabletter och ipren. Drog ett par kräkor på sennatten och slocknade vid 05. Andra migränanfallet med spyor på samma vecka... Vaknade 1230 - öm och sliten. Slängde i mig en portion mat av enorm storlek. Ägg, bacon, sallad, yoghurt, kesella, protein, banan, mer kesella, mer ägg, mer banan. Proppmätt och illamående, men glad, drog jag iväg på ett dubbelpass hård träning. Startade med ett best-of-pass bodypump med Anki och Towa på scenen. Musklerna svarade ännu bättre än i fredags konstigt nog och tjejerna på scenen gjorde min helg bättre än bäst. Avslutade med ett spinningpass i hög fart med mycket motstånd och många spurter. Pulsen låg högre än vanligt, längre än vanligt och jag orkade mer än vanligt. Insåg att min knäskada orkade alla sprinter under passet dessutom, vilket tyder på att rehabträningen under 3 år har gett resultat. Klev av efter 749 förbrända kalorier på 57 minuter och kände mig rejält euforisk. Nytt spinningrekord slaget med tanke på att mina ben hade hur mycket ork som helst kvar efter en timme vid mjölksyregräns och med snittpuls på över 80%. Studsade hem och möttes av mysig husse med mysig hund som serverade kanongod fläskfilé! Avslutade dagen med en stor portion chokladproteinkesella, banan och mörk choklad. Mums!

Jag vet att det är MÅNGA som besöker bloggen varje dag. Släng in en kommentar och berätta något! Hur hittar ni hit och vad brukar ni läsa om? Har ni tränat något idag? Smällt i er någon god mat ni kan tipsa om? Kanske har ni varit med om något extra roligt eller kan tipsa om en bra bok till sommarläsning? Har ni en egen blogg jag kan läsa? Släng in något, berätta något, gör mig nyfiken!

3 kommentarer:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Jag läser :) . Vi har ju läst pg3 ihop så blir nyfiken av mig ;) . :)

Jossan sa...

Mig vet du ju att du har här, luffandes omkring på bloggen :) Du ger mycket inspiration vad gäller träning, matlagning och kämparvilja (m.m.!). Kul att du börjat blogga ännu mer.

Kram

Cilla sa...

Jag hänger ju här mest hela tiden. Jag minns inte hur jag hittade hit från början, men jag minns en ryggtavla och sedan var jag fast. Du inspirerar mig och gör mig glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...