2012-06-19

Man tror att man är ensam och övergiven. Så är man inte det! :ppPpPPPpPpppP

När man är sjuk och har dåliga dagar varje dag tror man lätt att man är ensam och övergiven, eftersom man aldrig riktigt kan leva. Idag vaknade jag och kände hur jag bara ville dö. Istället för att dö passade jag på att vara effektiv och göra klart en inlämningsuppgift en hel vecka i förväg redan innan lunch för att sedan dra på lunchträning.Cirkelpasset var hårdare än någonsin och muskeldöden var nära - underbart! Efter passet kom jag hem till en fin låda knallröda jordgubbar och dyr guldfärgad choklad. Björn hade varit hem på lunchen för att överraska. ♥ I brevkorgen låg också ett inslaget paket som kommit på posten. I paketet hittade jag en låda med jättefina brittiska tepåsar från Harrods. Peter ville skapa lite glädje i mitt liv och postade dessa igår. Te är den stora dryckeskonsumptionen i mitt liv och han kunde inte ha valt något bättre! Nu sitter jag med upplagda ben i soffan iklädd en varm onepiece, äter jordgubbar med guldchoklad och dricker engelskt te i väntan på dagens resterande två timmar träning. Slänger i mig ett matberg för att ladda ordentligt också!

För ett år sedan hade Björn och jag varit tillsammans i precis 1 år och det firade vi med att köra flyttlasset till Östersund och vår gemensamma lägenhet. Idag har vi varit tillsammans i 2 år och det firar jag med att skriva på anställningsavtalet för fast förskollärartjänst. Ikväll blir det finmiddag lagad av Björnen och efterrätt tillagad av mig. Sen ska vi kramas hela kvällen. Imorgon drar vi till fjällstugan och skiter i vardagslivet tills på söndag!

Med Cillas peppning, Peters överraskning och kärleksjordgubbarna och chokladen från Björnen är jag oövervinnerlig! Jag är varken ensam eller övergiven. Idag känns mitt liv lite mer levande. Tack!

1 kommentar:

Cilla sa...

Du är inte ensam och övergiven. No way! Här finns pepp (och vänskap så klart!) att hämta och din fina Björn verkar vara en fin man. Att få fina tepåsar kan vända vilken skitdag som helst.

Sedan är det också så att när man delar med sig av det som är svårt kan man hitta gemenskap hos andra och det stärker. Jag tycker om att hitta människor att hålla i handen när de svåra dagarna avlöser varandra. Kram på dej fina du! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...